Sercan Çetin

Her Gün Bir Adım, Hiç Durmadan, Hep İleri…

Özgür İradeni Geri Kazan

Özgür İradeni Geri Kazan…

Öncelikle çoğu insan, sabah kalktığında telefonlarını ve mesajlarını kontrol eder. Whatsapp, Facebook gibi…

Facebook’ta bir şeyler paylaşırlar, aynı yoldan işlerine giderler, aynı şeyleri yaparlar. Yani bir program içindedirler, yani programlanmışlardır. Özgür iradelerini bu programa karşı kaybetmişlerdir.

Öyleyse, eğer gününüze başlarken kendinize şu basit soruyu sorarsanız: “Bugün olabileceğim en ideal kendim yani ben, kimdir?” Kendinize bu soruyu sorarsanız, ve kendinizi dinlerseniz, vücudunuz şöyle yanıtlayacak: “Bir kahve hazırlamalısın.” veya “Yorgunum, boşver bunları.” Ancak ona şöyle cevap vermelisiniz: “Ey bedenim, zihin sen değilsin! Şu anda zihnimi kontrolü bende! Sen şurada oturacaksın, seni besleyeceğim. Kahveni alacaksın, istediklerini alacaksın, ancak şimdi, bu benim zamanım. Bana itaat edeceksin!”

Anladınız değil mi? Böylece artık beden zihin olmaktan çıktı. Zihin sizsiniz. Ve zihniniz uyanmak istediğinde bunun farkına varıyorsunuz; böylece şimdiki ana geri dönüyorsunuz.

Bunu yapabildiğiniz her an bir galibiyettir.

Kendinize ait bazı görüşlerinizi değiştiriyorsunuz. Pekala; gün boyunca farkında olacağınız dört adet düşünceyi yazın. Örneğin “bunu yapamam, bu çok zor.” Bu tarz düşüncelerinizin ne kadar uzun zamandır. farkında olmadığınızı görünce şaşıracaksınız. Günlerce değil hatta haftalarca ne konuştuğunuzu ve nasıl konuştuğunuzu yazın. Değiştirmek istediğiniz dört şeyi yazın. Nasıl davranışlar sergilediğinizi…

Şikayet ediyor musunuz? Başkalarını suçluyor musunuz? Bahaneci misiniz? Kendiniz için üzülüyor musunuz? Bu kurban bilincidir. Hangi duygular ile yaşıyorsunuz? O kadar uzun zamandır suçluluk mantığı ile yaşıyorsunuz ki; artık bunun suçluluk olduğunun bile farkında değilsiniz. Bu artık sadece siz gibi hissettiriyor.

Enerjinizin düşmesine izin veriyor musunuz? Zihin ve beden ile ilgili bu şeylerin farkına verin ve gözden geçirin. Sonra “Bu eski benim.” deyin. Daha sonra; “Zihnimde hangi düşünceleri kıvılcımlamak ve ateşlemek istiyorum?” diye sorun. Ve onları kıvılcımlayın ve ateşleyin. Bunu hissedin. Bugün hangi davranışları sergileyeceğim? Hangi seçimleri yapacağım?

Özgür İradeni Geri Kazan

Bir gün, bir ömür boyu… Ve aynen yaptığınız gibi bunları prova edin. Tümünü baştan aşağı prova edin. Beyninize nörolojik donanımını yüklemeye başlayın. Ve eğer yüklemeye devam ederseniz, donanım bir yazılıma dönüşecek. ve bu yönde düşünmeye ve davranmaya başlayacaksınız.

Ve işte burada işin zor kısmı var. Geleceğin henüz nasıl hissettireceğini henüz gerçekleşmemişken; bedeninize öğretebilir misiniz? Bu şekilde hissedene kadar kalkmayın. Şimdi, bunu bir kaç gün boyunca tekrarlayın. Sonra bu seviyede kalabilir misiniz bir kontrol edin. Ve her türlü ilginç kapının sizin için açılmasına şahit olun. Eş zamanlılıklar.

Gelelim ikiye… Gününüzün sonunda kendinize biraz zaman ayırın. Gününüzün sonunda, yatmadan önce. Ve sahip olduklarınız için şükredin. Minnettar hissedin ve minnettar olmanın duygusal etkisini vücudunuza öğretin. Minnettar olmak, bir şey elde ediyorsunuz anlamına gelin. eğer sana değerli olan bir şey verirsem, bana teşekkür edersin, çünkü bunu hissedersin, değil mi? Aynı şekilde, bir şey aldığınızda teşekkür ediyorsunuz. Minnettarlık, bir şey elde etmenin en üst seviyesidir.

İnsanlar sadece duygusal durumlarına eşit olan düşünceleri kabul eder, onlara inanır ve onlara teslim olurlar. Yani eğer minnettarlık içinde iseniz, her düşünceniz bedeninize doğrudan ulaşabilecek. Eğer sürekli kendinize “Ben sağlıklıyım” veya “Ben zenginim” derken, bedeniniz olumsuzluk üzerine programlanmış ise, “Hayır, değilsin” diye size cevap verir. Ve düşünce zihninizde kalır.

Bulunduğunuz konumu yükseltirseniz, minnettarlık halinde yaklaşık 1200 adet farklı kimyasal reaksiyonlar bedeninizde meydana gelir ve vücudunuzu tamir ve bakım altına alırlar. Bunu kanıtlamak için bir araştırma yaptık. 10 dakika, ve bunu sadece bütün kalbiniz ile hissedin o kadar.

Üçüncü şey, ve çok önemli. Müsait olduğunuzda biraz zaman ayırın. Oturun ve gözlerinizi kapatın. Farkındalığınızı açmaya başlayın. Çevrenizdeki uzaya doğru. Ve bunu hissedin. Dikkatinizi verin ve daha farkında olun. Farkındalığınızı açmak, stres hormonlarının seviyelerini düşürmeye başlar. Bu daha tutarlı beyin dalgaları oluşturmanızı sağlar.

Bu bir alıştırma. Ne kadar çok yaparsanız, o kadar daha iyi hale gelirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir